سئو چیست؟

۱۸ دی ۱۳۹۹
۰۷:۴۹:۳۶
علی
نظرات (0)


بخش اعظمی از اشخاص رغبت دارا‌هستند که اینترنت‌تارنما خویش را برای شناسایی سریع‌خیس به وسیله موتورهای کاوش با صرفه نمایند؛ براین اساس ممکن میباشد بعضی وقتها با کلماتی روبرو شوند سئو در مشهد که معنا آن را به نیکی نمی‌دانند و کاربردشان را هم متوجه نمی شوند. درین مقاله، به محاسبه تنی چند از لغت ها کلیدی در حوزه سئو یا این که بهینه سازی میپردازیم. فهمیدن معنای این واژه و کلمه‌ها به شما یاری می‌نماید تا کاربرد آن ها را بهتر شعور فرمائید. همینطور، این نوشته ارشادوراهنمایی مطلوب برای اشخاص تازه کار به حساب می‌آید. درپی با ما یار باشید.

اولی و مهمترین اصطلاحی که می بایست در دنیای بهینه سازی بدانید، معنا خویش کلمه و واژه سئو میباشد. بهینه سازی مخفف عبارت Search Engine Optimization بوده و به دسته‌ای از تکنیک‌های با صرفه‌سازی اینترنت‌وب سایت برای موتورهای کاوش مانند گوگل اشاره دارااست. این ضوابط، به صاحبان اینترنت‌وبسایت امداد می‌نماید تا به مرتبه‌های مطلوب و ایده‌آل در موتورهای کاوش دست یابند.

 

کلاً، دنیای seo به قسمت‌های متعدد تقسیم می‌گردد که هرکدام از آن ها اصطلاحات ویژه خویش را دارا هستند.

در کل این قسمت‌ها عبارتند از:

seo داخلی
سئوی خارجی
الگوریتم‌های گوگل
seo کلاه سپید
بهینه سازی کلاه خاکستری
بهینه سازی کلاه سیاه
ابزارهای چک‌گر و ارزیابی seo
در‌این نصیب مقصود ما آنالیز تنی چند از کلمه و واژه‌های همگانی seo میباشد. تنی چند از این کلمه و واژه‌ها را در‌پی با هم ارزیابی میکنیم.

Serach Query
هنگامی که استفاده کننده در گوگل یا این که موتورهای جستجوی دیگر، پرسش یا این که عبارات متبوع خویش را تایپ می‌نماید بدین فعالیت Search Query گفته می‌گردد.

حاصل گوگل یا این که SERPs
پس از انجام Search Query به وسیله استفاده کننده و فشار دادن دکمه Enter برگه‌ای از حاصل گوناگون در مقابل وی قرار میگیرد. به چنین صفحاتی که نتیجه ها از جستجوی گوگل براساس درخواست مخاطب میباشد، Search Engine Result Page(s) گفته میگردد.

 

مرتبه برگه در گوگل یا این که Google Page Rank
براساس الگوریتم‌های گوگل، هرکدام از اینترنت‌تارنما‌ها در یک مقام از SERPs اکران داده می گردد؛ برای مثال درجه نخستین تا سوم شیت نتیجه ها ویژه اینترنت‌تارنما‌ها پر طرفدار و جایگاه بالا میباشد. جذاب میباشد بدانید، مرتبه هر اینترنت‌وب سایت براساس هر کلیدواژه تغییر و تحول می‌نماید و اثبات وجود ندارد.

مرتبه الکسا یا این که Alexa Rank
اینترنت‌وب سایت الکسا مانند گوگل به اینترنت‌تارنما‌های متعدد یک جایگاه یا این که رنک اعطا می‌نماید که براساس مرتبه درون و بیرون سرزمین گزینش می گردد.

ترافیک وبسایت
نرخ ورودی یوزرها به اینترنت‌وبسایت و بازدیدکنندگان آن در دنیای بهینه سازی ترافیک وب سایت اسم داراست.

جستجوی ارگانیک یا این که Organic Search
وقتی که مخاطب براساس کاوش در گوگل وارد اینترنت‌وبسایت متبوع گردد، جستجوی ارگانیک حادثه می‌ افتد. ورود به تارنما از روش تبلیغات و بنرها در‌این دسته قرار نمی‌گیرد.

 

ترافیک طبیعی یا این که Organic Traffic
ترافیک طبیعی در اثر جستجوی ارگانیک به دست میاید.

حاصل طبیعی یا این که Organic Results
حاصل طبیعی آن دسته از نتایجی می‌باشند که به متعلق گوگل ادز در سکو اولیه تا سوم قرار نگرفته باشند و در کنار اسم آنان واژه Ad چشم نشود.

نقشه وب سایت یا این که Site Map
یکی‌از شیوه‌های اجرای ضوابط بهینه سازی در وبسایت، به کارگیری از نقشه وبسایت میباشد. با ساخت‌و‌ساز نقشه تارنما و قرار دادن آن در دسترس موتورهای کاوش یوزرها و بازدیدکنندگان وبسایت می توانند تمامی نصیب‌ها را به امداد همین نقشه ببینند. محصول این نقشه‌ها معمولا از نوع PHP میباشد.

 

 

 

 

بهینه سازی وبسایت چه می‌باشد؟
چه طور به درجه اولیه کاوش در گوگل دست یابیم؟ بهینه سازی تیم ای از کار ها میباشد که به شما امداد می‌نماید که مرتبه بهتری در نتیجه ها گوگل کسب نمایید این کار ها دربرگیرنده جستن نقاط ضعف و قوت وب سایت،شناسایی رقبا،به کارگیری از کلید کلمه و واژه و محتوای مطلوب و تعدادی فاکتور تاثیرگذاردیگر که منجر می گردد موتور های کاوش شمارا پیدا نمایند. به گویش بی آلایش خیس به عبارتی چیزی میباشد که شمارا به درجه های بالا خیس و بهتر در گوگل میرساند و به شما یاری می نماید که دارای ارتباط ترین و مفیدترین مطالب را بدست آورید.

تا کنون حدود ۲۰۰ فاکتور که بوسیله گوگل آیتم اهمیت واقع گردیده شناسایی شده‌است.

همینطور بخوانید خصوصیت های تازه بهینه سازی

اهمیت بهینه سازی
یکی مهترین مسائلی که دارندگان وبسایت ها با آن مواجه میباشند امار استفاده کننده یا این که به عبارتی بازدید از وب سایت میباشد واضح میباشد که یک وب سایت پر بازدید هم به راحتی فی مابین جامعه مخاطبان خویش مطرح میگردد و هم در حالتی‌که بصورت فروشگاهی باشد مشتریان بیشتری پیدا خواهد کرد ولی برای تحقق این فرمان نادر هزینه ترین و دوست داستنی ترین شیوه معرفی به موتور های جستجوست که در صورتیکه به صدق صورت پذیرد ورودی تارنما شما‌را به صورت چشمگیری ارتقاء خواهد اعطا کرد.

بطور کلی می قدرت موردها تحت را از هدف ها بهینه سازی برشمرد:

در بازدید از وب سایت بسیار اثر گذار میباشد
در مارک سازی قادر است تاثیر گذار باشد
میتوانید در ارتقا بازدید تارنما از آن منفعت ببرید
در تبلیغات شما نقش مهمی خواهد داشت


ابزارهای seo
ابزارهای بهینه سازی به شما یاری می‌نمایند تا به راحتی مقررات و قواعد آیتم تایید گوگل یا این که دیگر موتورهای کاوش را در تارنما خویش پیاده نمایید. از طرفی، به آمار و ارقام متفاوت تارنما خویش دسترسی دارید و می توانید از این داده‌ها برای بهبود هر چه بیشتر سایتتان به کار گیری فرمائید؛ مانند نرخ‌ها و شاخص‌های اندازه‌گیری محبوبیت محتوا یا این که اینترنت‌تارنما دربین یوزرها و حاصل گوگل. در‌پی یک سری ابزار مجانی seo را به شما معرفی می‎کنیم.

Keyword Suggestion (توصیه دهنده واژه و کلمه کلیدی)
کلمه ها کلیدی در بالاآمدن در موتورهای کاوش نقش مهمی دارا‌هستند. شما با استعمال از این ابزار می توانید به شایسته ترین عبارات کلیدی دست یابید.

Google Rank Checker (محاسبه کننده امتیاز شما در گوگل)
موتور جستجوی گوگل با محاسباتی ظریف به تارنما ها امتیاز میدهد. هرچه امتیاز شما بیشتر باشد تارنما شما قیمت بیشتری داراست. در بیشتر وبسایت های دارای ارتباط می توانید با ابزار tools سئو امتیاز خویش را در گوگل احتساب نمائید.

Link Popularity (محبوبیت پیوند)
محبوبیت لینک و پیوند به شما نشان می دهد که زمانی شما در موتورهای جستجوی گوناگون کاوش میشوید چه تعداد سود ای از شما ظواهر می‌گردد . جدیدا از این ابزار برای مقایسه وبسایت ها استعمال می‌گردد.

Search Engine Position (حالت تارنما شما در موتورهای کاوش)
این ابزار نیز تعداد نتیجه ها جستجوی تارنما شمارا در موتورهای جستجوی وسیع نشان می‌دهد.

TagCrowd
این ابزار به شما یاری می‌نماید تا لغات کلیدی آیتم به کارگیری رقیبان خویش را بشناسید و برخلاف Aherfs و SEMrush که مبلغی میباشند، سرویس ها این ابزار بدون پول بوده و کارکرد معمولی‌ای داراست. برای استارت، پیوند محتوای متبوع خویش را در قسمت متبوع وارد نمایید تا ابزار seo آنلاین کلمه ها متعدد و کلیدواژه‌های اساسی را استخراج کرده و در چنگ شما قرار دهد.

Keywords Everywhere
این ابزار اصولا یک پلاگین برای مرورگر کروم و فایرفاکس میباشد که داده‌های متعددی را از قابل انعطاف‌افزارهای دیگر مانند گوگل آنالیتیکس و کنسول توده‌آوری می‌نماید و در چنگ استفاده کننده قرار می دهد. همینطور، داده‌ها و داده ها این ابزار را میتوانید به صورت خروجی اکسل و پی دی اف استخراج فرمایید.

Merchant Words
یک ابزار اثر گذار برای یوزرها آمازون که داده‌های بیش تر از یک میلیارد کاوش در سرتاسر عالم را در خویش ذخیره نموده است. برای ارتقا فروش، باصرفه‌سازی تولیدات و seo آن ها میتوانید از این ابزار به کار گیری نمایید تا به شیوه اختصاصی آمازون در فروش و بازدید بالا دست یابید.

تاثیر عکس العمل یوزرها بر seo چه می باشد؟


یک پرسش اصلی درین نصیب وجود دارااست؛ آیا خلق مخاطب روی seo تاثیر میگذارد؟ پاسخ ما به‌این پرسش مثبت میباشد. در حالتی که پیگیر خبرها بهینه سازی و گوگل باشید، قطعا میدانید که الگوریتم‌های نو موتور کاوش گوگل و به صورت ویژه الگوریتم بهینه سازی RankBrain در کارایی میباشد تا خوی و عکس العمل یوزرها را در هنگام کاوش تحلیل کرده و براساس آن حاصل دارای ربط و باصرفه‌تری را به استفاده کننده نشان دهد.

هر توشه که مخاطب براساس واژه و کلمه کاوش گردیده، یکی‌از حاصل گوگل را گزینش می‌نماید، این گزینش بوسیله الگوریتم‌های این موتور جستجوی قوی چک می شوند تا در دفعات بعدی از همین داده‌ها برای بهبود تجربه مخاطب مصرف شود. در کنار این آیتم، مضمون‌ دیگری به اسم Dwell Time وجود دارااست که بوسیله گوگل به حساب آوردن میشود. به لحاظ شما کاربرد Dwell Time در seo چه چیزی است؟ برای جواب بدین پرسش در آغاز بایستی با مضمون‌ این شاخص آشنا شویم.

Dwell Time در واقعیت مقطع بازه زمانی میان ورود استفاده کننده به اینترنت‌تارنما و کاوش دوباره واژه و کلمه متبوع در گوگل میباشد؛ به عبارت دیگر، فرض فرمائید شما کلمه و واژه کنکور را در گوگل کاوش می کنید و وارد یک کدام از لینک و پیوند‌های پیشنهادی می شوید. پس از ورود به اینترنت‌وب سایت گوگل به حساب آوردن Dwell Time را ابتدا می‌نماید. بعداز دوران کوتاهی نظارت محتوای وبسایت، متوجه میشوید که‌این مطالب برای شما کاربردی وجود ندارد؛ بعداز وب سایت متبوع بیرون و مجدد در گوگل کاوش می کنید. به حد فاصل ورود اول و سرچ مجدد واژه و کلمه کلیدی در گوگل Dwell Time می گویند.

هر چقدر این مدت بلندتر باشد، محتوای اینترنت‌تارنما برای مخاطب و واژه کاوش گردیده مفیدتر میباشد، پس اکنون دیگر می دانید که تاثیر اخلاق مخاطب بر seo چه می‌باشد. در قسمت بعدی تنی چند از ابزارهای بدون‌پول حوزه بهینه سازی را با شما به اشتراک می گذاریم.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: سئو در مشهد،
بازدید:

[ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرجع مقالات رسمی و تخصصی سئو است.