هفت قانون مهم در سئو
هرچقدر در امر seo كلام كنيم گشوده هم معدود گفته ايم. با دقت به تغييرات پهناور اي كه دائما در الگوريتم هاي گوگل داده ميشود، موردنياز ميباشد تا مدام در قانون ها و مي داند هاي تان درخصوص بهينه سازي تجديد حيث فرمائيد.
امروزه همگي كسب و كارهايي كه در اينترنت حضور داراهستند، براي تهيه نمودن مقام فراتر در برگه پاسخ هاي گوگل، به صورتي بي امان و نفس گير با يكديگر رقابت داراهستند.
مرتبه فراتر يك سايت تجاري يعني فروش بسيار زيادتر و بهدنبال آن روانه شدن منفعت هنگفتي به جيب صاحب و مالك وبسايت.
همان گونه كه شفاف ميباشد يكياز راهكارهاي اصلي و اساسي افزايش درجه وبسايت ها، به كار گيري از تكنيك هاي seo ميباشد.
يك وب سايت با سئوي خوب، ربات ها را جذب خويش مي نمايد.
اين در حالي ميباشد كه گفته ميشود «seo» جهاني وحشيانه و بي رحم ميباشد.
زماني كه شما كل همت هاي خويش را به انجام ميرسانيد و حتي المقدور اشكال قانون ها ريز و درشت seo را به فعاليت مي بنديد، گوگل يك به روزرساني ديگري منتشر مي نمايد – مانند پاندا و پنگوئن – و اقدامات شمارا خنثي و بي ثمر مي سازد.
به همين استدلال امروزه طراحي وب هايي با سئوهاي عالي كه بتواند كليك هاي طبيعي يوزرها را به ياور داشته باشد، بسيار اهميت يافته ميباشد.
دراين نوشتهيعلمي هفت تكنيك براي داشتن يك تارنما گزينه عشق جستجوگرهاي اينترنتي ارائه مي شود:
1. پيش از توليد صفحه هاي بر كليدواژه هاي مطلوب فعاليت نمائيد
بخش اعظمي از وبمسترها نخست وب سايت خويش را فعال سازي مي نمايند، آنگاه به تامل عبارات كليدي ميفتند. اين عمل مشابه آن ميباشد كه يك معمار در حالي يك ساختمان را پي ريزي نمايد كه نمي داند اين منزل چندين اتاق داراست!
اكثري از وبمسترها نخست تارنما خويش را فعال سازي مي نمايند، آنگاه به تامل كلمه ها كليدي (كليدواژه ها) ميفتند.
اين فعاليت مشابه آن ميباشد كه يك معمار در حالي يك ساختمان را پي ريزي نمايد كه نمي داند اين منزل چندين اتاق داراست، محل آشپزخانه كجاست و غيره!
ما در حالتيكه ندانيم كه كدام كلمه ها كليدي را ميخواهيم متمايز كنيم و جايگاه آن ها را بالا ببريم، ساختار تارنما ما در شايسته ترين شرايط ضعيف و متزلزل خواهد بود.
شايسته ترين راهكار اين ميباشد كه قبل از ساختوساز حتي يك شيت از سايت، طرح نخستين از تمام آن را در چنگ داشته باشيم.
بدين ترتيب ما براي seo صفحه هاي تارنما از آمادگي بدون نقص برخوردار خوا هيم بود.
2. اشكال كليدواژه هاي متعدد را صفحه ها فرود تارنما به فعاليت بريد
شما مي بايست به هر شيت از سايت خويش 1 تا 3 عبارات كليدي كه ميخواهيد درجه آن ها را بالا ببريد، تخصيص دهيد.
قبل از ساخت و ساز هر نوع محتوا و مطلبي، معين نماييد كه قرار ميباشد درين صفحه هاي چه چيزي منتشر خواهد شد و شما چهطور اين عبارات كليدي مدنظر را دراين صفحه هاي درج خواهيد كرد.
3. چگالي لغت ها كليدي سه عدد پنج درصد ساختوساز فرماييد
«چگالي لغت ها كليدي» (Keyword Density) آن دسته از كليدواژه هايي كه ميخواهيد مرتبه آنهارا ارتقاء دهيد، مي بايست ميان سه عدد پنج درصد باشد.
مراد از چگالي كلمه و واژه، تعداد دفعات تكرار يك كليدواژه در مقايسه با بقيه لغات متن ميباشد.
اين رقم به درصد ذكر ميگردد.
اما به هوش باشيد كه نبايد در به كار گيري از لغت ها كليدي افراط كرد.
ساخت انبوه عبارات كليدي (Keyword Stuffing) تكنيك نامناسبي ميباشد كه گوگل از آن بيزار ميباشد.
اين تكنيك به معناي تكرار چند و يكسري باره عبارات كليدي ميباشد.
درصورتي كه شما از Keyword Stuffing به كار گيري نمائيد، گوگل سود ميگيرد كه شما وب سايت خويش را خير براي «يوزرها»، بلكه براي «جستجوگرهاي اينترنتي» پباده سازي نموده ايد.
بهينه سازي براي اين كه به ثمر بنشيند و پاسخ بدهد، بايستي تماماً طبيعي فعاليت نمايد.
4. متا داده و عنوان ها وب سايت را مالامال نمائيد
فراداده (Metadata - متا داده) و عنا وين صفحه ها وبسايت شما مي بايست نشان دهنده محتويات به عبارتي كاغذ باشد، فارغ از هر نوع غلط و اشكالي.
اين دو نصيب يك كدام از جاهايي ميباشد كه خزنده هاي موتورهاي كاوش در آن سرك ميكشند.
شما با قرار دادن كليدواژه هاي دوست داستني خويش دراين دو نصيب، سئو در مشهد ايندكس شدن وب سايت خويش در گوگل را سرعت ميبخشيد.
5. وبسايت خويش را كاربرپسند فرمائيد
يك گزاره ديرين ميباشد كه ميگويد مسافت استفاده كننده با هر كاغذ اي در وبسايت، نبايد از دو كليك بيشتر باشد.
اين بدان معناست كه ساختار تارنما ها بايستي به طوري باشد كه يوزرها به سادگي بتوانند در آنان ناوبري كرده و به صفحه هاي دلخواه خويش منتقل شوند؛ هم اكنون تفاوت ندارد كهاين تارنما روستا ورقه داراست يا اين كه هزاران برگه تو در تو.
6. لينك و پيوند هاي داخلي (Internal links) اصلي ميباشند
پيوند هاي داخلي يعني لينك و پيوند دادن به ديگر مطالب يك وبسايت.
درين شيوه، لينك و پيوند ها مخاطب را به صفحاتي كه در خويش وب سايت ميباشند ارجاع ميدهند؛ به عبارت ديگر نشاني كلي منبع و مقصد يكياز ميباشد.
به كارگيري از پيوند هاي داخلي، يك كدام از فاكتورهاي بسيار اساسي در seo تارنما ها به حساب آورده مي شود.
با اين درحال حاضر به حافظه داشته باشيد كه با اعتنا به پيشرفت هاي اخير الگوريتم گوگل، نبايد براي تاكيد بر بعضي كليدواژه ها، به صورت افراطي از يك متن پيوندي (anchor text) استفاده نمود.
7. محتوا پادشاهي مي نمايد
هر چه مطالب خواندني، ديدني و ماهر وبسايت شما بيشتر باشد، سكو آن فراتر مي رود.
اين يك ضابطه كلي در اينترنت ميباشد.
از نگاه گوگل، تارنما هايي كه چنين محتواهايي ايجاد مي نمايند مستحق اين ميباشند كه بيش از ساير فعالان ساخت وب سايت و بهينه سازي ، ارتقا جايگاه بگيرند. www.ParsCms.com